Thursday, March 13, 2008

Karburátor

Části karburátoru :
- plovák s plovákovou komorou
- difuzor + volnoběžná a rychloběžná tryska
- škrtící klapka
- doplňky
- akcelerační pumpička
- sytič
- obohacovač – zajišťuje obohacování směsi při plném výkonu


VII. PALIVOVÁ SOUSTAVA VZNĚTOVÉHO MOTORU :
- U většiny aut se používá vstřikovací čerpadlo, které má vstřikovací píst na každý válec.
Palivová nádrž
Palivové čerpadlo – má hrubý a jemný čistič ( palivo musí být čisté )
Vstřikovací čerpadlo – systém, který umožňuje měnit množství paliva v motoru, má dva regulátory, odstředivý a výkonový

- U naftových motorů se množství dodávaného paliva do válce motoru mění natočením regulační hrany na pístku vstřikovacího čerpadla, pístek dělá přímočarý pohyb (který je odvozen od vačky) a natáčivý pohyb, podle pedálu plynu pomocí ozubeného hřebene.
- Musí mít vysokotlaké potrubí, které je těsněno kužel na kužel a odpadní potrubí, které vrací palivo zpět do nádrže
- vstřikovač je přišroubován do hlavy válce
- U novějších aut se používá vstřikování common rail. Má jeden píst, který vyrábí tlak do tlakové nádoby a přes tu ke vstřikovačům ( ty jsou řízeny elektronicky ).
Druhy pístků vstřikovacích čerpadel :
S konstantním počátkem vstřiku
S konstantním koncem vstřiku
S proměnným počátkem i koncem vstřiku

Vstřikovač :
Vstřikuje do válce palivo,
má jehlu na které je hrot,
ta otevírá a uzavírá potrubí
Vstřikovací tlak je 2-2,5 atm.
Nastavuje se regulačním
šroubem